به نام خدا نگاهي به  اطلاعيه سازمان انتقال خون كشور بايد برا ي مسئولين استان اين مسئله را روشن كند كه اين عجله ناشي از آگاهي و تصميم درست نبوده بلكه تحت تاثير جو شدن و از روي احساسات عمل كردن بوده است بازهم بهتر است خود شما اطلاعيه رامطالعه كنيد :

سازمان انتقال خون ايران با اعلام پوزش رسمي ازتمامي هموطنان بويژه اهدا کنندگان خون اعلام کرد: مدير پايگاه مرکز انتقال خون يزد برکنار شد .

به گزارش يزد فردا شب گذشته دربرنامه خبري 30: 20 از شبکه دوم سيماي جمهوري اسلامي صحنه اي از صوري و نمايشي بودن اهداي خون توسط مدير پايگاه و مسوول امور اهدا کنندگان مرکز انتقال خون استان يزد را پخش کرد .

روابط عمومي سازمان انتقال خون ايران روز يکشنبه با انتشار اطلاعيه اي که نسخه اي از آن به یزدفردا ارسال شده  اظهارداشت : مدير پايگاه انتقال خون يزد به علت تخطي از موازين اخلاق پزشکي از سمت خود عزل و به خدمت وي در سازمان انتقال خون پايان داده شد.

درا ين اطلاعيه آمده است : دکتر " سيد علي خدايي" به عنوان مديريت پايگاه انتقال خون يزد منصوب شد و همچنين مسوول امور اهدا کنندگان پايگاه ياد شده به علت عمل مشابه با مدير پايگاه ، از کار معلق و براي رسيدگي موضوع به هيات تخلفات اداري معرفي شد .

در بخش ديگري از اين اطلاعيه آمده است : مدير ياد شده از اهدا کنندگان مستمر است . پخش گزارش اهداي خون نمايشي ايشان ، به نظر مي رسد که از مصاديق شوخي خبرنگاران با مديران دستگاه ها باشد که اگر چنين قصدي وجود داشته مي بايست ، در ابتداي پخش اين گزارش ، جدي نبودن آن اعلام مي شد که چنين کاري صورت نگرفت .

سازمان انتقال خون ايران دراين اطلاعيه متذکر شده است: مراتب انتقاد شديد خود را از اين حرکت شيطنت آميز و مخرب خبرنگار برنامه خبري 30: 20 اعلام کرده وبه برنامه سازان صدا و سيما متذکر مي شود که در شان رسانه ملي نيست که براي محبوبيت و جذابيت يک برنامه خبري آن را تا سطح يک نشريه زرد تنزل دهند.

در اين اطلاعيه تاکيد شد: مقتضي است مسوولان برنامه خبري 30: 20 هر چه سريعتر نسبت به جبران اين اشتباه ( سهوي يا عمدي ) اقدام نمايند تا شايد لطمه اي که به اعتماد اهدا کنندگان خون وارد شده اندکي ترميم شود.

متن کامل این اصلاعیه که به یزدفردا  رسیده به شرح زیر است :

اطلاعيه

با توجه به پخش تلويزيوني اهداي خون توسط مدير پايگاه و مسؤول امور اهداكنندگان مركز انتقال خون استان يزد از برنامه خبري 20:30 در تاريخ شنبه 11/7/88 از سيماي جمهوري اسلامي ايران، سازمان انتقال خون ايران، ضمن پوزش از مردم شريف به ويژه اهداكنندگان عزيزي كه در تمامي مقاطع سال با اهداي خون، نياز به خون بيماران و مصدومين را تأمين نموده و نجات بخش زندگي هم‌نوعان خود هستند، به استحضار مي‌رساند:

1- مدير مذكور از اهداكنندگان مستمر است؛ پخش گزارش اهداي خون نمايشي ايشان، به نظر مي‌رسد كه از مصاديق شوخي خبرنگاران با مديران دستگاه‌ها ‌باشد كه اگر چنين قصدي وجود داشته است مي‌بايستي در ابتداي پخش اين گزارش، جدي نبودن آن اعلام مي‌شد كه چنين كاري صورت نگرفت.

2- بعد از پخش اين گزارش، تماس‌هاي مكرر مردم با سازمان انتقال خون نشان داد كه بسياري از اهداكنندگان خون احساسات‌شان جريحه‌دار شده و اين كار را نوعي توهين به خود تلقي مي‌كنند. در همين جا يادآور مي‌شود كه اين يك امر بي سابقه در تاريخ انتقال خون بوده است چرا كه با اين عمل نسنجيده كه تداعي كننده‌ي فريب مردم است، متأسفانه تلاش‌هاي شبانه‌روزي سازمان انتقال خون در زمينه‌ي تشويق مردم به اهداي خون به هدر رفته و آمار اهداي خون كاهش پيدا مي‌كند.

3- لازم به ذكر است اين رفتار مدير پايگاه يزد با مقررات و آيين‌نامه‌هاي مربوط به اهداي داوطلبانه خون مغايرت داشته و به همين دليل نامبرده از تاريخ 12/7/88 از سمت خود عزل و به خدمت وي در سازمان انتقال خون خاتمه داده شد و بي‌درنگ فرد ديگري به مديريت آن پايگاه منصوب گرديد. ضمناً مسؤول امور اهداكنندگان پايگاه مذكور به علت عمل مشابه و همراهي با مدير پايگاه، از كار معلق و جهت رسيدگي موضوع به هيأت تخلفات اداري معرفي شد.

4- سازمان انتقال خون ايران مراتب انتقاد شديد خود را از اين حركت خبرنگار برنامه خبري 20:30 اعلام نموده و در همين جا به برنامه سازان صدا و سيما متذكر مي شود كه در شأن رسانه ملي نيست كه براي محبوبيت و جذابيت يك برنامه‌ي خبري آن را تا سطح يك نشريه زرد تنزل دهند.

5- مقتضي است مسؤولان برنامه‌ي خبري 20:30 هر چه سريعتر نسبت به جبران اين اشتباه (سهوي يا عمدي) اقدام نمايند تا شايد لطمه‌‌اي كه به اعتماد اهداكنندگان محترم خون وارد شده است اندكي ترميم شود.

با توجه به اينكه اكثريت مديران و كاركنان سازمان انتقال خون در سراسر كشور از اهداكنندگان داوطلب خون هستند اميد است اين رفتار غيرحرفه‌اي مدير پايگاه يزد و گزارشگران صدا و سيما آسيبي به روند اهدا داوطلبانه خون توسط مردم ايثارگر و عزيز ايران وارد ننمايد.
روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان انتقال خون ايران

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا